måndag, juli 26

Utställning i Älmhult

I går söndag så var jag med Perro Caracteristico Double Dare och vänster varvade i Älmhult. Det var en ganska kall dag som även bjöd på en hel del regn.

Utsällningen var väldigt trevligt annordnad av Älmhults brukshundsklubb. Domare för dagen var Mirko Lunden som föder upp Amerikan Akita under namnet Echo Star's. Jag såg fram emot att få visa Dare för honom, då han har många uppfödda fina hundar genom åren och fina meriter på dem.

Lilla Dare var super duktig som vanligt och även fast det bara är hennes 3e utställning vet hon precis när hon ska stå stilla, dvs medans domaren går igenom henne. Kritiken var jätte bra och lilla Dare kan lägga till BIR valp igen till sin korta merit lista på inoff utställningar.

Sen satt vi och pratade med andra valp utställare, spanade på hundar som bedömdes, hann fika 3 gånger och Dare hann äta upp ett ben. Sen började finalerna. Först ut var det alla grupperna, samt veteran. Sen var det dags att gå till föbedömnings ringen för alla valparna, om jag räknade rätt var det runt 40 valpar. För att vara en inoff utställning är det mycket tycker jag.

Valparna fyllde den stora final ringen. Och domaren Annika Sandberg gick ett varv och tittade på valparna en sista gång. Sen började hon och plocka ut. Dare var den första som blev utplockad. Så var det tack till de andra och nu var vi bara 5 stycken kvar. Vi fick springa ett varv och sedan ställa upp igen. Och mitt minne är inte det bästa men BIS reserv ropades ut och det var vit herdehund...sen kommer jag inte ihåg vem som blev 4a, men den som knep BIS 3 var min lilla pärla Perro Caracteristico Double Dare. ja och som ni förstår kommer jag inte ihåg 1an eller 2an heller.

Men jag är super nöjd att Dare blev BIS 3a även om det bara var en inoff utställning. Så är detta enormt bra träning för kommande utställningar. Snart är hon 6 månader och då kommer vi att åka ut en hel del, hoppas vi i varje fall. Några utställningar har vi planerat in, sen får vi se hur det går.

Så lilla Dare har varit mycket duktig på hennes 3 tränings utställningar, nu på den inoff merit litan står nu 3 x BIR valp samt BIS 2, BIS 3 & BIS 4.

Så nu ska vi ladda och träna inför kommande utställningar, som är på SBHK samt SKK. Visst de är med inoff men större utställningar. Må gott alla där ute som läser min blogg, det ska vi göra. Lite som är inplanerat i veckan är bad, utställningsträning, lydnad och ev ska jag ta några spår med Bernardo & Pancho om det hinns med och inte är för varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar