söndag, juli 11

Tvååker INT & NAT

Som vanligt så var vi i Tvååker. bilar packade och jag och Helena körde upp och snackade en massa...ja två bilar men det finns ju mobil :-)

Tältet på plats och hundar fixade....jag hade en hel del hundar att visa på fredagen för utom min egna lilla Pancho...som blev BIR med en trevlig kritik på fredagen.


Sen visade jag Bearded Collie som vanligt var det Charlie jag hade i snöret. Han blev i en ganska stor öppen klass placerad Reserv med CK.

Sen var det vidare till att visa Italienare och det var lilla Ester, de två sista gångerna har hon vunnit sin klass men bara med HP. Nu idag satt CK och hon skulle vidare till bästa tik. Och :-) hon var den ända tiken med Ck så lilla damen får sitt CERT och slutar sedan dagen med BIM. Tjjoooohhhhoooooo vad nice!


Efter detta var det inte mycket vila alls utan vidare sprang jag till Saluki ringen och hann där vila lite innan Cajjan skulle in i öppen klassen. Hon skötte sig super bra och fick fin krikit och resultatet blev 4e tik i öppen klassen med Ck.

Här kollar domaren in Cajjan.

Jag och Cajjan prövade lite nytt i ringen och det funkade utmärkt. Se så duktig denna lilla tös är utan att ha tränat innan fattade hon direkt hur jag ville ha det.


Här är en bild från Bästa tik, tyvärr ingen placering där denna gången men vi kommer igen var så säkra på det :-)


Cajjan i rörelse, det var varmt och varken jag eller Cajjan kände väl för att springa men vi gjorde det och kan lova att vi var trötta sen.

DAG 2....inte lika många hundar att visa bara 2 st min egna Pancho och sen Bearded collie Charlie som åter igen placerar sig i öppen klassen men idag som 3a med CK.

Sen så var resten av dagen eller i varje fall ett bra tag en mardröm utav dess like. Jag har flera gånger sagt till mig och andra det får inte kollidera med mina hundar för de går före. Nu hände det som inte får hända när jag var inne med Charlie i öppen klassen slutade bedömningen i min ring. När jag kom dit med andan i halsen så var det tomt. Arg och ledsen var jag så om ni såg mig så vet ni nu varför jag ignorerade alla. Tror nog att ganska många hörde mig och har förståelse för varför jag blev så arg. De som inte fattar kommer att göra det den dag det händer er själva. Hur som hellst fanns det vissa UNDERBARA människor som hjälpte mig att återfå greppet och såg till att jag tog mig till sekretariatet, TACK Pernilla jag hade inte ens tanken på det, tur att du fick iväg dit!

Väl där så var det ett otroligt fint bemötande, och sen gick jag och en från sekretariatet bort till domaren Karl-Erik Johansson som gärna bedömde min hund. Dock efter att jag förklarat hur det hela gått till. Ska tillägga att jag var borta vid ringen innan och frågade hur långt det var kvar till min cimarron uruguayo skulle in, de svarade mig det är långt kvar vi är bara på nummer 31. Men de glömde berätta att cimarronerna bytt ring och hade domar ändring, det glömde de bort. Och i den ringen ja....där var det mycket färre hundar. Men jag kan inte förstå hur de första ringpersonalen kunde bara missa att berätta en sådan viktig detalj för mig, ska även till lägga att jag såg inte en ända lapp om det heller.

Nu slutade detta bra tack vare personer som jag är evigt tacksam till, som ställde upp och förstod hur arg och besviken jag var för att jag hjälpt med en annan hund samt det plötsliga domar bytet och ring bytet med!!!!

Pancho blev BIR för domare Karl-Erik Johansson med en finfin kritik. Det var skoj för han har dömt honom innan när han bara varit i Sverige en kort tid. Och så kul det är att höra hur han tyckte att Pancho växt på sig bra.

Sen var det gruppen där var det bara in och ut. Men jag och Pancho stod kvar och hejade på Malin som var kvar med sin dogo Blanco Pirata Eldorado och de blev BIG 5a! Grattis Malin till det, för det är inte var dag en dogo kniper en placering i gruppen, så skoj!!

Sist tack till min underbara vän Helena för 2 kanon trevliga dagar som vanligt och alla de fina bilderna du tagit åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar