söndag, juli 18

Mini weekend i Hälsingland & utställning!

I Torsdags kväll så var bilen packad med en massa och den började rulla mot landet i Östansjö. Underbara Hälsingland, som vackrast på sommaren, åhhh det är flera år sedan jag var där.

Med mig var även Celina & hennes kompis samt min lille vita faran Bernardo, eftersom det föll sig att samma helg som vår mini semester är utställningen i Alfta så jag passade på att anmäla honom dit.

Vi stannade och sov i stockholm hos mina föräldrar på torsdags kvällen och fredag morgon begav vi oss den sista biten upp genom det trollska landskapet som är i Hälsingland.

Fredagen spenderades med bad och sol samt vi åt en super god middag. Efter middagen tog jag och Bernardo en lång promenad i skogen. Så underbart, vad jag har saknat Hälsinge skogarna, det är något särskilt med dem. Bernardo som aldrig varit med här uppe fångades i samma trans som mig och bara njöt och travade på och spanade läget över allt från stenar och rusade sedan vidare till nästa. Det blev dock en tidig kväll för mig och Bernardo då vi på lördagen skulle befinna oss på utställningen i Alfta.

Kl 06.00 klev vi upp och tog en underbar morgon runda i skogen, innan vi körde mot Alfta. Vid 08.00 tiden kom vi fram. Och vilket bemötande på parkeringen. Så fort jag parkerat bilen stod en kille där och frågade om jag behövde hjälp med att bära. WOW vilken service de har i Alfta! Tänk om alla kennelklubbar kunde ha så!

Väl på plats och upppackad så bläddrade jag i katalogen lite, efter en stund dök Katarina upp och hennes super fina GD tik Bettan. Det var en varm dag och jag tror vi alla som var där önskade att det skulle fläkta mera och komma mera moln. Dagen gick och vi hade trevligt. Katarina var först in i ringen med Bettan och vann champion klassen. Bara 3 GD fick CK, det hela slutade med att Bettan blev BIR! GRATTIS Katarina!


Sen var det lite andra raser innan Bernardo skulle in i ringen. Väl inne i ringen är han alltid lika söt och vet vad han ska göra. Vi fick en fin kritik av domare Paul Stanton och Bernardo kan lägga till ett till BIR i sin merit lista.



Sen var det väntan i värmen till finalerna. Men då där mot erftermiddagen kom det moln och det blev lite svalare. Sen var det dags för grupp 2 att gå till förbedömning. Bernardo var som vanligt laddad, han älskar att showa :-) min lille vita kille.



Så var vi inne i ringen och vi blir utplockade att få stanna kvar. Bernardo var så duktig inne i grupp finalen. Sen var det dags de placerade hundarna skulle ropas upp och som BIG 5a ropades en dogo argentino!!! Åhhhhh vilken lycka!!!! Tjjjooohhhooooo vi är placerade, kan inte beskriva min glädje som bara rusade genom kroppen just då, när min lille Bernardo, min Devil & Vodoo son, från min första dogo kull, får sin grupp placering.

Det är en särskild känsla när det händer, jag är så glad så glad så glad.....just då kunde jag inte fatta att det var sant, inte nu heller, jag bara ler än.

Denna utställnings dag gick bra för andra med Sofie med sina fina basenji hade en strålande dag. Först BIS valp och sedan med BIG i grupp 5 med deras fina importerade tik. Grattis till strålade resultat. Stort tack Sofie för de 2 säckarna jag fick med mig hem. Här en bild på Sofie & hennes vackra valp Justin.


Väl tillbaka i stuga så tog vi ett bad som var väldigt svalkande i denna värme! Bernardo verkligen älskar att kunna få bade när han vill medans han sprungit lös på tomten. Härligt med sjötomt, särskilt när man har en bad galning till hund :-)!








I dag söndag så har vi bara latat oss, gått härliga promenader och badat, samt även kollat hur det gick för Sofie som skulle in i BIS finalen i dag. Och grattis säger vi till BIS 4 för dem!

Nu på kvällen i skrivandes stund har det varit svalt och skönt. En riktigt god middag bjöd mamma på i dag. Efterätt glass & jordgubbar...mmmmmuuummmssssss!

I morgon måndag så åker jag och Bernardo hemmåt igen. Men vi lämnar Celina & hennes kompis med mina föräldrar i en vecka. Sen ska de flyga hem. Känns lite trist att inte kunna stanna längre. För vem vill åka i från detta vackra landskap????







Men jag måste tänka på stackars Emelie som bor i mitt hus och passar alla de andra galningarna :-) Har fått rapporter om hur bra allt funkat. Super tack Emelie för att du hjälpt mig så jag fick ha lite semester! Du är underbar!

Detta var allt för nu, för uppkopplingen långt här inne skogarna i Hälsingland är inte den allra bästa. Det kommer att komma mera bilder från våran lilla weekend här. Tills dess må så gott alla mina kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar