måndag, maj 25

Utställning Skurupsbrukshunds klubb

Söndag och jag och Faca begav oss iväg till en utställningsdag. Väl framme så var vi först in och fick underbar kritik av Bengt Åke Bogren. Så sa han lite små skrattande - Det är rätt åt dig att du får stanna, vi ses i finalen i eftermiddag.

Vi övervägde länge ca 1 timme om vi skulle packa oss hem men vädret var fint lite små blåsigt men lagom varmt. Så äh varför inte trevligt att mingla runt och prata med vänner och spana in andra raser. Så vi bänkade oss för att först kolla in briarderna, doberman och sedan rottisarna.

För min vän Eva med Kennel TRÉSOR DE BRIE http://www.briards.nu/ gick det kanon bra med lilla Hoyan. Hon blev BIR lilla damen Trésor de Brie Hoya Noir DO. Grattis Eva!

Sedan blev det lite paus i ringen då gick jag & faca för att köpa korv och kaffe. Sen stannade vi och pratade med Tina, Hennes hundar hade det med gått bra för, http://www.beardedstars.se/.

Vi minglade på i en rasande fart och Faca hon gjorde många helt knäsvaga med sitt coola temprament och närvarande. Jag bara älskar cimarronerna för de bokstavligen skiter i andra hundar. Faca hon bara la sig ner och sov i mitten av allt. Hundar gick nära, nosade på henne. Sprang fram men lilla Faca hon bara sov vid mina fötter och titta upp ibland på mig.

Sen kom regnet. Blöta blev vi, så vi tog först skydd under några stora träd. Men sen kom Tina och vi blev inbjudna att tränga in oss i deras tält, vilket var trevligare. Där stod vi länge innan finalerna började, allt drog ut på tiden.

Men när Juniorhandlingen började, så tog jag Faca med mig och och värmde upp lite, tog en rastningsrunda. Så var det först dags för Grupp 1, där var ju Tina med sin Double Happy Smartness. Och vem knep inte BIG placeringen om inte Tina :-) Grattis Tina till vinsten.

Sen var de ju grupp 2. Faca fick springa in som hund nummer 1, åh vilken hunderbar hund att springa med hon bara flyter fram.

Det räcker med ett finger i öglan och man bara känner hur hon svävar fram, sträcker ut. Hon är en liten showig dam. Måste ge henne beröm för hon var ju inte varit hemma här oss hos så länge och ändå är hon så duktig, hon börjar fatta det svenska språket riktigt bra nu.

Inne i final ringen skötte hon sig bra. Konkurransen var väldigt hård för Faca med tanke på att hon hade valpar i december hos Gustavo hennes uppfödare. Så en tik med stora tuttar och häng kvar i skinnet har det ju inte alltid lätt.

Men ibland så finns det domare som ser bakom sånt, vilket jag är tacksam för. Även om vi nu bara blev BIG R, så är det för Faca kanon efter som hon har en bit tillbaka till full god kondition.

2 kommentarer:

  1. Tack för Grattiset! Vi skickar ett stort Grattis till dig och Faca!!! Vilken hund (och matte)!!!
    Trevligt att träffas!!!

    SvaraRadera
  2. Det syns ju vilken otrolig trav hon har - riktigt fin! Snacka om härligt att de har det temperamentet också! :) We like!

    SvaraRadera