tisdag, maj 26

Lugn & Ro

I dag har det varit en lugn dag. Både Faca & Pancho verkar hyfsat nöjda med går kvällens runda på 20 varv runt fältet på 4 hektar.

Inget särskilt alls har hänt här idag vi har haft en vilo dag mmm eller jo tack om jag ändå haft det. Hundarna har vilat och solat medans jag har städat och fortsatt med gräsklippningen. Har bestämt mig för att ha en super kort gräsmatta vägrar att det dyker upp äckliga små fästingar. Jag bara hatar de där äckliga små krypen...tvviii blääää....

Jo Marcus var här och fikade en snabb vända. Faca har hittat en vän i honom. Men säg vem hon inte charmar, hon kan det där riktigt bra så hon ser till att bli ordentligt klappad på. Lite lustigt ljud tyckte Faca att det var på Marcus bil...som är en hoj egentligen då, den lät mysko men nyfiken var hon, stod i fönstret när den startade och tittade och undrade nog hur kan man som hund åka i den där konstiga bilen?

Nu väntar vi på att Emelie ska dyka upp och fika nångång så här under kvällen men när det återstår och se. Kanske dags för lite middag för oss två benta i familjen...låter som en hyfsad bra ide, för jag börjar bli hungrig.

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att hundarna behöver vila lite efter gårdagen:) Faca har lyckats charma oss också!!
    Fästingarna vill vi utrota, är dom till något bra?

    Tina och lurvarna

    SvaraRadera