måndag, maj 25

Presentation av Faca & Pancho

PANCHO DE LA FOGUEIRA min första cimarron. En underbar hane med en sådan utstrålning och go i så man blir helt mållös. Han tar en helt enkelt med storm. Under det året jag har haft honom hemma har han visat många sidor och talanger.

Inom utställning så har han tagit en massa rossetter, pokaler, championat samt titlar. Numera kan han hittills titulera sig SUCh - SV 2009 - NORDV 2008 - Dansk Kennelklubbs ras Vinnare CIMARRON URUGYAO 2008 - KBHV 2008.

Även så visar han sina tassar inom vallning, lydnad och agility. Han är en sådan otroligt bra allround hund. Jag kan inte önska mig en bättre hane som start i min uppfödning.



FACA DE LAS PITANGAS min dröm tik utav allt som finns i denna värld. Så cool, så stabil, så klok. Att Gustavo bara gav mig förtroendet att få förvalta henne är en sådan stor ära.

Denna dam är väldigt speciell. Hon har visat tassarna framgångsrikt på utställningar i Uruguay. Tittar man på henne kan man se vilken show hund hon är. Lilla damen kan titulera sig
Junior Världs Vinnare 2007, Junior Champion Uruguay och Champion Uruguay.

När hon var 11 månader blev hon BIR första gången, vilket är en stor bedrft i hemlandet med den stora konkurrans som finns där.

På Américas y El Caribe 2008 blev hon Bästa tik med CERT på 3 av de 6 utställningarna. Hon kommer att börja visas i Sverige under sommaren även någon tur till Danmark ska bli av.

Just nu tränar vi mest på kommunikationen på svenska, min spanska är inte den bästa :-)

1 kommentar:

  1. Bueno felicitaciones por traer un par de Perros de los ´buenos;-) Ok nu översätter vi det. Grattis för att kunna få hit ett par Bra Hundar som inte finns så många av. Jag som också är Charrua och född under samma stjarnor som dina hundar blir extra glad.
    Men jag väntar fortfarande på de bilder du lovade mig sist vi talades vid.
    Hälsningar Juan Manuel cyklist@telia.com

    SvaraRadera