måndag, maj 25

Kvälls rundan

Så var lyckan gjord för i kväll om man tittar på Pancho nu. Ett par varv på fältet och skoj med att springa, nosa runt, rulla bland utslagna maskrosor, så sover nu de två cimarronerna sött.

Fast mest roligt hade nog Faca i dag. En hare dök upp och jaha där stack hon som en avlöning rakt över stenmuren efter. Men hon räknade inte med att på andra sidan försvann hon i det gröna.

Jag ropade på henne men mmmmm vår kommunikation brast rejält här. Helt plötsligt ser jag en skuttande kängru upp ner upp ner :-) Så lustig hon såg ut. Jag insåg att hon inte längre jagade haren utan hon försökte hitta mig och Pancho. Till sist såg hon stenmuren vid ett av sina upp hopp och vi kunnde gå och möta henne när hon skuttade tillbaka glatt till den sidan vi var på.

Men inte hindrade detta den flåsande damen efter hennes kängru skutt pass att vara lite stilla. Näähäää då off she went again men tack och lov satte hon av efter Pancho denna gång. I fullt ös, och då menar jag fullt ös.

Men här räckte inte Faca´s krafter riktigt till för att hinna fram till Pancho. Pancho är mycket lättare i kroppen än Faca och där med får han upp en fart som ja man ser honom sen är han bara borta. Och så dyker han upp igen. Hans svängar verkar ibland som han snurrar runt på ena bakbenet i 700 blås.

Skönt tyckte dock Pancho som fick lite ledigt från hans annars svans Faca som alltid gör allt för att hinna med Pancho. Bra med för min del för vi ska ju få bort Faca´s häng sedan valparna.

Eller om man ska tolka Pancho´s svar till Faca så är det jag har hört att du ska springa av dig fläsket så ta mig om du kan LOL!

Inte alltid lätta att få med den här lille snabba herrn på bild. Ibland är det banne mig bara ett tigrerat streck i kameran när man laddar in bilderna.

Sen när vi var klara begav vi oss tillbaka till bilen för hemfärd. Två trötta underbara cimarroner, som bara sprang in i huset och la sig på sina fällar för att sussa natten.

1 kommentar:

  1. *S* Jag tycker att du kan kalla dom 'makaronerna' det låter nästan likadant. ;) Jättefina bilder, som alltid! Kraaam!

    SvaraRadera