lördag, maj 30

Agility träning med Pancho

Lille Pancho är en buse ute tassarna. Får han bestäma så skulle det bara vara gos, bus och lek mest jämt. En galen mamma kär hund som skulle kunna offra sig att göra vad som hellst för mig. Eftersom jag inte hade nån som kunde fota mig under dagens lilla träning så kommer här ett par bilder sedan tidigare på herrn.

Väldigt rolig hund att arbeta med men attans vad snabb man måste vara, matte hinner inte alltid med Pancho alla gånger :-)

Kanske borde matte börja träna lite mer så hon hinner i kapp. Men äh när ska jag hinna med det då? Får vara som det är, tror det funkar bäst och när lille Pancho inser att man alltid måste invänta vad matte vill på banen går det nog lättare.

Slalomen funkar bra nu, där har han riktigt fattat det. Samma med Aet det går i fullt ös medvetslös.

Där emot så är inte alla hinder lika roliga. De man kan smita under ja då sticker jag under. varför ska jag anstränga mig när det finns en mycket mycket lättare väg?

Ja här ser vi ju då exemplet på matte som ligger efter Pancho i längd hoppet :-) Snacka om att min stil ser tusen gånger värre ut än Panchos! Snart ska Faca även få börja med lite agility, där borde jag ha lättare att hänga med i varje fall.

1 kommentar:

  1. Han är cool Pancho!!! Det är superkul med agility och hundarna gillar det verkligen!! Jag ligger också efter väldigt ofta, vi borde kanske träna båda två:)
    Jag måste ordna så att Robert fotar på agilityplanen någon gång!!
    Ska bli kul att se Faca också på planen:)

    SvaraRadera