torsdag, maj 28

Regn och hagel...

Varför ska det bli så tråkigt väder när det har avrit så fint? Hörde ett ill vrål från Pancho & Faca i morse när hagel skuren damp ner.

Blåst hela morgonen, inget skoj, så de små odjuren ville då inte vara ute men se de var de tvugna till. För jag hade bestämt mig för att städa deras rum. Efter kl var 12 var vädret helt ok och de två makaronerna var ute i två timmar och lekte med dogo valparna och härjade runt. jag var inne tvättade, vek tvätt, städade.

Har fått nån form av städ mani, för jag har städat varje dag. Putsat, torkat av röjt undan en massa saker. Vilket dok är skönt att få ordning på allt skit man har liggandes.

Nu så här strax innan kl 17.00 ringde jag till Emelie och frågade om hon ville ha middag. För celina övergav mig hon skulle då till Lund med sina kompisar och kommer inte hem förrens vid 21.00 tiden. Då det blir rostbiff och potatisgratäng, så dör ju min älskade Emelie upp i mina tankar. Vet hur mycket hon gillar det. kanske rent av lite grilla om vädret tillåter det.

1 kommentar:

  1. Vi har inte haft mycket bättre väder, tur att det bara regnade en stund på agilityträningen, men vi satte inte ut några hinder på öppna gräsmattan för då hade de blåst iväg:)

    Om du tycker att det är så kul att städa så hittar jag nog något här hemma du kan fixa med:):)

    SvaraRadera