lördag, februari 13

Underbar morgon...

Tittade ut och såg hur vackert det var. Så jag, Faca & Pancho tog en liten snabb runda ute på vägen så Faca skulle få lite mer rastning än bara tomten. Var tvungen när vi kom tillbaka att gå in och hämta kameran.



Valparna mår toppen, de nannade så gott medans vi var ute. Jag kan inte låta bli att bara sitta och titta på dem. Det är så underbart, nya små liv som kommit till världen. Mamma Faca lyser av stolthet över dem. Måste säga att under valpningen var hon så duktig.

Det sista 3 valparna ville hon ha mig vid sin sida för hon började bli trött, hon la bestämt tassen på mig och sa gå inte. En vända låg vi två där och sov llite lätt ihop för att samla krafter. När en av de sista valparna föddes var hon så trött så jag fick lyfta fram valpen åt henne och öppna upp. När hon var klar så buffade hon valpen mot mig, det var min tur att titta på den nu och torka av den lite mera. Sen la jag till den så den kunde börja äta. Hon såg väldigt nöjd ut Faca. Att få komma sin tik så nära hunder valpning är en enorm känsla. Den går inte att beskriva med ord, denna känsla, den måste upplevas för att man ska förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar