tisdag, februari 2

Allt fixande inför kommande valpar...

Just nu försöker jag kurera mig ligger hemma i soffan och är sjuk. Hoppas att detta snart går över. Två dagar av feber med frossa och annat otrevligt. Så varför inte passa på och uppdatera bloggen med en massa bilder samt även utställnings resultat från Danmark.

Jag har inhandlat lite leksaker som behövs, tyckte jag behövde ha nytt. Så här kommer lite bilder på vad jag och Faca har shoppat till de kommande valparna.







Så bilder på matskålar och vatten skål, det blev 2 av varje, i fall det blir många valpisar :-)





Faca orkar leka med Pancho bara hon får stå still :-) men leka ska hon tokmajan.


Här en bild som visar hur stor hon är, ska bli spännande att se vilken dag de små liven kommer till världen. Hon är nu snart uppe på 9 kg över sin normal vikt.


Avslutar med en bild på Faca i sin valplåda som hon ligger och sover i hela dagarna.


För den som ännu inte hunnit gissa finns chansen kvar men nu får man nog allt vara snabb om man vill hinna gissa, en gratis middag är vinsten till den som är närmast!

Helena
Gissar på 8. 2 tikar och 6 hanar den 11 februari kl 16.54

EMELIE
Jag tror på 10 stycken, 4 tikar & 6 hanar. Den 7 februari med start klockan 04.18

CARRO
Jag gissar på 8 valpar á 3 tikar o 5 hanar, den 11 februari, med start kl 02.14 =)

MALIN
9 terrorister!, 4 tikar och 5 hanar. 2 fawn. Föds 12 feb 02:47

TINA
Jag gissar på 7 ålar 3 tikar och 4 hanar dom kommer att födas den 12 februari med start kl 22.32

MITA
Jag gissar på sju små tellingar, två hanar och fem tikar.13 februari med start 05.00

SÅ MIN GISSNING
Jag gissar på 8 galna små cimarroner, 4 tikar och 4 hanar, den 9 Februari med start kl 03.15.

Till slut så måste jag ju berätta om söndagen, Pancho var i grannlandet danmark på utställning. Gick i Champion klass och blev BIR. Kritiken var underbar som han fick av en mycket kunning domare på rasen, Judge Natalja Nekrosiené från Litauen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar