tisdag, februari 9

Så är det dags...

att ta bort den första personen från listan, tyvärr Emelie inga valpar på din gissning. Kommer att ha kvar listan fram tills vinnaren som är närmast bara är kvar.

Faca damen har nu efter en snabb visit ute för att göra sina behov kommit in och just nu bäddar och bäddar hon som bara attan. Tempen i morse kl 07.30 var 37,4, hon har inte ätit men så gjorde hon i går med för att senare på kvällen glufsa i sig allt :-). Tempade henne flera gånger i går och det är på G, i går gick den upp och ner i en rasande fart. Men denna kamp mellan hormonet progesteron och prostaglandin kan ju pågå upp till flera dagar och ibland en hel i en vecka. Spännande är det i varje fall.

Måste lägga till en liten uppdatering från Uruguay där Panchos son Maluco har parat Akira ungefär samtidigt som jag parade Pancho och Faca. Och rapporter i går kl 04.30 svensk tid så började Akira visa tecken på de första kryst värkarna, jag väntar nu på uppdatering nu från dem hur många det blev och vilka färger. Så Pancho blir ju nu inte bara pappa snart utan även farfar :-).

MIN GISSNING
Jag gissar på 8 galna små cimarroner, 4 tikar och 4 hanar, den 9 Februari med start kl 03.15.

Helena
Nu har jag ju inte ens sett henne... men gissar på 8. 2+6 den 11 februari kl 16.54

CARRO
Jag gissar på 8 valpar á 3 tikar o 5 hanar, den 11 februari, med start kl 02.14 =)

TINA
Jag gissar på 7 ålar 3 tikar och 4 hanar dom kommer att födas den 12 februari med start kl 22.32

MALIN
9 terrorister!, 4 tikar och 5 hanar. 2 fawn. Föds 12 feb 02:47

MITA
Jag gissar på sju små tellingar, två hanar och fem tikar.13 februari med start 05.00

2 kommentarer:

  1. Inte illa att vara 3 år och pappa och farfar:)

    Nu tycker jag att Faca kan sätta igång, jag klarar mig utan den utlovade middagen:)

    SvaraRadera
  2. Gustavo ( Las Pitangas Bredeer)torsdag, februari 11, 2010

    Debes, Va a parir Miercoles 10 / 2 a las 22:50 de Suecia, 02,50 en el Uruguay
    van a ser 6 hermosos cachorros, 4 hembras y 2 machos, 3 de color Bayo y 3 atigrados
    La primera Va a ser una hembra y Se va a llamar Mafalda jijiji
    Besos para todos

    SvaraRadera