söndag, juli 12

Tvååker Nat + Int utställning



Först ut på fredagen var det Faca i champion klass, som skulle in i ringen för Ganami Kertes Agnes med en kritiken Excellent balanced. very sound well built bitch. Correct headline and proportions. Good lenght of body. Strong angulations. Good forchest. Brindel coat. Expressives herself very well.

För detta lilla stycke blev det ett till BIR i Facas svenska utställnings meriter. Vilket jag är väldigt nöjd med.

Vidare sprang jag iväg till ny ring för att visa Tinas lille bedårande kille Svassas Born A Star. Domare i den ringen var Dan Ericsson. Charlie som den här lille gullponken kallas skötte sig bra och placerade sig i öppen klassen som Reserv, vilket är bra med tanke på den konkurrans som var och att Dan Ericsson inte var förtjust i att svansen var ibland lite för högt upp på Charlie.

Kritiken blev Välpresenterad hund. Fin helhet. Utm huvud. Härlig päls i fint skick. Borde ha ett längre steg. Hög svans stör helheten.

Så ytterligare en kritik och en placering som jag är nöjd med, trots att det bara var i klassen. Dock lite synd att vi inte fick ett CK men det är ju en ny chans på lördagens utställning.

Tinas andra hund som hon själv visade Double Happy Smartness fick resultatet 2a placering i unghundsklassen med CK.

När jag var klar studsade jag tillbaka till tältet och fikade med Carina medans vi väntade på att dogo argentino skulle in. Lite skönt med lite vila efter ett par varv i ringarna med två hundar.

Så blev det dogo argentino, här visade jag Devil Minds Winning Diva i junior klass och Imperia Iz Lunnoy Stai i champion klass.

Först ut var lilla Diva som fick en bra kritik som jag ska lägga in senare. Domaren Nils Molin blev helt förälskad i denna lilla dam och hon vann junior klassen med CK.

Sen var det dags för Imperia i champion klass. Hon skötte sig bra och även hon fick CK och gick vidare. Så jag slängde över kopplet till hennes ägare Katarina ( Kennel Dogotino´s) som fick visa henne själv i bästa tik medan jag visade lilla Diva.

I bästa tik så gick lilla Divan och knep åt sig 1a placeringen och tog där med sitt första CERT. Jätte skoj för Kennel White Divas där hon bor hos Jennie och Michael.

Sen har jag ju i all hast nu glömt att skriva om hanarna i dogo ringen. Där var det min vännina Carina med sin Coya som blev bästa hane och han tog sitt sista CERT och blev därmed CHAMPION, grattis Carina!

Ja då var det BIR & BIM dags i ringen. Och 11 månader gammal drog lilla Devil Minds Winning Diva det största strået och tog hem BIR för domare Nils Molin. GRATTIS Jennie & Michael, det är en underbar liten tjej ni har.

LÖRDAG
Så var det Lördags morgon och upp och börja fixa i ordning allt samt bege sig upp till utställnings området.

Först ut på lördagen var Svassas Born A Star i öppen klass. Han skötte sig bra som vanligt och fick en fin kritik som lyder Utm storlek och typ, ett huvud med rastypiska detaljer, utm hals och resning, skulderplacering, goda huvudprop, djup bröstkorg, utm pälskvalite, rör sig rastypiskt från alla håll, trevligt temperament.

Det blev för dagen för Charlies del en 4e placering i öppen klassen med CK. I Bästa hane var det tuff konkurrans och vi nådde inte fram till någon placering där tyvärr men är nöjda med resultatet bland många hanar i konkurrans.

Double Happy Smartness fick på lördagen med Tina som höll i snöret 3e placering i unghundsklassen med HP.

Sen hade jag det lungt i timmar tills Faca skulle sist in i ring 48 för Paul Stanton, spännande för jag har aldrig ställt för honom innan och han dömde cimarroner redan 2001 i Uruguay.

Kritiken blevMkt kraftfull tik. utm kroppslängd. Utm huvud och uttryck. Bra pigment, utm hals, kraftig benstomme, välformad bröstkorg, utm vinkling bak, något rak överarm. Rör sig med långt kraftfullt steg. vacker päls och färg. Underbart temprament, visar sig utmärkt.

Med dessa ord lägger vi till ett BIR till i Facas korta merit lista i Sverige. Och lägger 2 super trevliga dagar bakom oss ihop med Carina och Coya i husvagn som vi lånat. Alltid lika trevligt att resa med er. Avslutar med ett GRATTIS till Carina & Coya för CACIB & BIR. Samt ett stort tack till Carina, Michael, Tina för alla super fina bilder ni har tagit på mig i ringarna under helgen. Även tack till alla hundars ägare som gett mig äran att visa era trevliga och goa hundar.

På åeterseende, nu ska det laddas inför nästa utställning som snart går av stapeln.

1 kommentar:

  1. GRATTIS till alla dina fina placeringar inte bara med Faca!!! Du är en kanonhandler!!!!!
    Tack för all hjälp, ni är så stiliga ihop:)

    SvaraRadera