tisdag, juli 28

Ransäter Int

Helgen börjades med god mat hemma hos Kattis & Carl. Där var även Madde & Robban, så vi var ett glatt gäng som hade en super trevlig kväll som dock blev ganska sen. Så jag tror inte nån av oss var direkt pigga när klockorna ringde för att stiga upp och bege oss mot utställningen.

Vädret var fint när vi åkte och även när vi kom fram. Faca var den hunden jag hade med mig och hon gjorde ett strålande jobb i ringen i champion klass.

Kritiken för Eva Liljeqvist Borg blev: Femenin tik med mycket goda huvud proportioner. Utm överlinje Bra stomme och vinklar. Rör sig med bra steg längd. Trevlig helhet.

Detta resulterade i att Faca ytterligare kan lägga till CK och BIR i sin merit lista i Sverige.

Efter Faca var det ganska kort efter dogo argentino och då kom det ös regn. Jag hjälpte Kattis att ställa hennes Hector, kanon trevlig hane med ett underbart temprament, en riktig charmknutte är han http://www.devilminds.com/ för mer om resultat från dogo ringen.

Så efter dogosarna var jag genomdränkt som en katt :-) Men med humöret på topp sprang jag bort till Cane Corso ringen för att se hur det gick för mina bekanta där.

Magnuslunds Kennel de hade med Åtto som fick CK och gick för dagen i veteran klass för första gången. Han avslutade med att ta BIR. De hade även lille Wotan med som är kull bror till Aroma han fick en etta.

Vackra Magnuslunds Kenestra After Eight tog även hon CK och blev BIM. Sedan har vi min underbara Malins lilla dam Magnuslunds Limited Edition Apple aka Aroma som blev 3e bästa tik med CERT.

Sen fick jag äran att vara med i Magnuslunds uppfödar grupp som bestod av Kenestra, Aroma, Wotan och Anna Persson. Gruppen fick fin kritik och HP. Jag fick visa Wotan en mycket trevlig liten söt kille och väldigt väluppfostrad, en väldigt lättställd hund. Hans matte har gjort ett super jobb med honom.




Men dagens höjd punkt var att Åtto blev Veteran BIS 4a, GRATTIS Monica & Jean, Åtto är en underbar hane och vilken härlig personlighet han har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar