måndag, juni 8

Vänersborg Nat

Faca har gjort sin off debut och vilken debut det var. Hon ställdes för domare Zhuk Anatoli från Ryssland som gav en underbar kritik. Fick sitt CERT och är nu Svensk Champion!

Hon var bara på topp, vilken show hund hon är. Att bara springa med henne är så underbart. Hon bara flyter fram och man ser på henne hur hon njuter av det med.

För den delen hennes matte med. Hon skötte sig utmärkt och jag är så glad för Gustavo´s skull hennes uppfödare.


Hennes kritik blev: Excellent type, nice head, nice experssion. Body and legs correct. Correct chest and excellent developed. Movment very powerful, very light, enough parallel, excellent temprament.

Sen blev det en väntan till gruppen, som tur var så hade jag sällskap av min underbara Malin. Vi fördrev tiden med kaffe och trevligt prat lite fotografering fram till gruppen. Tack min kära Malin för sällskapet och alla bilderna. Du är guld värd!!!!!

Så var det dags för gruppen. Både jag och Faca var taggade till tusen. Vi laddade och bara gav järnet fullt ut. Vilken fröjd att bara sväva vid hennes sida. Stort tack till min lilla hejarklack som taggade oss ännu mera när vi var inne i gruppen.



Konkurransen i gruppen var hård, många fina hundar. Där står vi och helt plötsligt var vi kvar bland de sista. Reserv ropades upp, 4an ropades upp och jag kände mig nervös och det pirrade i kroppen.

Tre platser kvar i gruppen och vad gör inte min underbara Faca hon kniper 3e placeringen!! Åh vilken dag, vilket minne. Stort tack till grupp domare Nina Karlsdotter, för att du placerade Faca i gruppen! Ett stort smile var det när vi gick ut ur gruppen. Tack för alla gratulationer från er som kom fram och grattade oss. Sist blir det lite mera tillängnat till Malin The One and Only :-) TACK för ditt stöd, din peppning och en underbar god middag på Mac Donalds samt kaffe hemma hos dig!

Glömt av mig helt att jag skulle ju lagt in ett grattis till min gulliga Malin med sin underbart söta Cane Corso tik NordJW-08 Magnuslunds Limited Edition Apple som tog sitt femte CERT och blev BIM. GRATTIS MALIN!

1 kommentar:

  1. GRATTIS!!! Men med en så fin flicka så kan man inte vänta sig annat:)

    SvaraRadera