måndag, juni 15

Lite uppdatering

Trist väder har det varit, så inga nya bilder denna gång. Mestadels nu så görs de nya kennlarna i ordning. Det är mycket kvar men snyggt blir det. Tänk att det kan vara skoj för både matte och hundar att gräva upp blomrabatter och förstöra dem så ett av de nya hundhusen kom på plats. Nu ska det bara målas med, när tid finnes till det.

1,80 högt nät samt stolpar är beställt till den stora rasthagen. Kommer att bli så snyggt. Väntar på att få min lilla gård uppritad av en bekant som kan det där med ritningar bättre än mig. Nya grinden till infarten väntar nu bara på att komma på plats men hålen till stolparna är det största jobbet. men nog ska det bli klart nu i Juni, får väl sparka på mig själv :-)

En ny valp gård har tagit form med på pappret dock än så länge. Nytt för alla hundhusen är att det kommer att vara element i alla kojorna. Så vi får väl se om el räkningen stiger till vintern.

Även en ny kennel inne i hundhuset är planerad, då jag insett att jag har ett stort behov av det. Lite svårt att få plats med sånt som det är nu. Sen i hundhus 2 är det ytterligare två inne samt ute kennlar planerade men de får vänta för pengarna rinner iväg fortare än vad man kan blinka.

Lås till stora grinden som är till Pancho & Facas kennel måste införskaffas. Min bekant som var här under 5 dagar gav mig mycket bra objektiva relflektioner och en hel del nya ideer.

Nåväl först ska jag se om jag inte hittar någon vänlig man nånstans som kan hjälpa mig med grinden till infarten till gården. Mmmmmm hittar man sånna på ICA, vilken avdelning nån som vet?!

1 kommentar:

  1. Det låter som om det kan bli hur bra som helst:) Antingen bilder eller så får vi komma och tjuvkika mellan träden:):)
    Du har helt rätt det är inget fotoväder.....

    SvaraRadera