måndag, september 7

Öland Nat

Så var det dags för ytterligare en utställning. Efter en trevlig förmiddag med Jennie som har Kennel White Divas så var bilen packad till max med mig Faca och min handler hund Devil Minds Winnign Diva, sen bar det av till Öland.

Där mötte vi upp Tina & Robert och hade en trevlig kväll med prat och mycket goda skratt, humorn var på topp eller kanske låg nivå :-) vissa gånger. men ett gott skratt förlänger livet säger de som vet.

Var uppe tidigt och tod de två damerna på lång promenad. Sen spenderade jag dagen med att kolla alla bedömningar innan oss. Det var skoj.

Först ut i ringen var Devil Minds Winning Diva, hon var jätte duktig, då jag tränat att ställa henne fritt så körde vi det denna gång och det funkade kanon. Resultatet för lilla Divan blev CK, CERT & BIR.

Så nu kan lilla Junior damen lägga till ett ytterligare en vinst i sin korta utställnings karriär som bara börjat. Grattis Jennie & Michael, hon är så go eran lilla Diva att visa och nu har det börjat, snart mycket mera resande....ses snart igen!!!!!

Ja så har vi min älskade dam Faca de las Pitangas som gick in i ringen och charmade domare Kenneth Edh som gav henne en underbar kritik. Så skoj efter som han varit i Uruguay och dömt rasen. Så ytterligare lägger Faca till ett BIR i sin merit lista. Men dagen slutade inte här för oss, i gruppen blev hon utplockad bland de 10 semifinalisterna. Efter en nogrann granskning av dem så var Faca en av de 5 kvar. Av totalt 2270 hundar anmälda och hård konkurrans i grupp 2 med mycket vinst rika hundar går Faca de las Pitangas och blir BIG 4a. Så nu har vi ytterligare ett underbart minne. Tusen tack Kenneth Edh för att du placerade min Faca i gruppen. Detta betyder så enormt mycket för mig.

Wooooohhhooooooooo andra grupp placeringen i år och för en väldigt ny ras, endast 2 st i Sverige som båda bor hemma hos mig. Vilket jag är super stolt över.

1 kommentar:

  1. GRATTIS!!! Ni är så fina och duktiga och förtjänar verkligen denna placeringen!!!
    Tack för en mycket trevlig helg!!!
    Ses snart, väldigt snart:)

    Kram från oss alla

    SvaraRadera