måndag, september 14

Hel helg i Sofiero

Så vad det dags för Sofiero Nat jag var på plats både lördag och söndag samt även Faca, fast hon hade nog velat ligga hemma och sova på söndagen om hon hade fått välja.

Lördag
Faca och jag drog iväg vid 07.00 för att först möta upp Facas juniorhandler Frida. När Faca var lämnad mötte jag upp Tina och min handler hund Svassas Born A Star aka Charlie.

Blev lite full i skratt när jag läste Tinas blogg, så jag måste bjuda på ett citat från den, bara för att jag blev stolt över mig själv när jag läste det.

Sen var det dags för Charlie och Jessica att gå in i öppenklassen och gissa om jag var förvånad när Jessica själv hade ordnat med Charlies frisyr!!!!! Och inte fick eller ville jag pilla, hon börjar ju bli duktig på pälsar!!!


Öppen klassen och det var ett antal konkurrenter, vi jagar ju certet det där sista men inte blev det något denna gången, bara att ta nya tag. Men huvudsaken är ju att Tina var nöjd i varje fall.



Kritiken: Mask hane som kunde vara ngt längre, tunn skalle, kunde vara bättre utfylld under ögonen, milt uttryck, vacker överlinje, bra vinklar fram och bak, markant förbröst, bröstkorgen smal i sin nedre del, tillräcklig benstomme, rör sig med härlig drive från sidan, trång fram och bak. Ytterst välpresenterad.

Så var det konkurransen i klassen vi tackades av sist, med väldigt trevliga ord från domaren Nina Lönner-Andersson. Kul med en domare som tar sig sådan tid att prata och förklara. Domaren nämde även min handling hur trevlig den var att se på, vilket gör mig glad.

Tina visade sin andra hane Skipper i unghunds klassen där slutade de 2a med HP. Attans synd att det inte blev ett CK till er två ni är så fina. Ja så var det slut i denna ring och jag begav mig vidare....så ytterligare ett citat från Tina kommer nu.

Charlies handler anlände och det var kul att se Charlie bli så glad när Jessica kom, mindre kul att se hur han grät högt när hon vid 15 tiden begav sig för att titta på Faca i juniorhandlingen och vi hemåt.


ja det var ju inte mening att lämna min lille gulleplutt Charlie gråtandes efter mig, men jag hade ju en juniorhandler med Faca och ville ju se finalerna. Sorry Charlie nästa gång får jag ta med dig istället.

På vägen så hann jag växla ett par ord med Helena som blivit BIR med sin hane. Så var jag tvungen att springa lite med min favvo dam hon har, attans go tik. Kolla in på hennes hemsida på alla hennes fina hundar http://www.scheztaya.net/.




Så var det finalerna i juniorhandlingen och Frida tillsammans med Faca tar och placerar sig 5a. Kanon bra jobbat, det händer mer och mer nu för varje gång ni jobbar ihop. Jag är så glad för din skull Frida, kör så det ryker nu, detta året är ju inte slut ännu!



Sen stannade jag och pratade lite och tittade på några av finalerna och super tur var väl att jag var där med kameran för Kennel LoVoly´s egen uppfödda lilla Doris som tidigare på dagen hade blivit BIR valp gick och blev BIS 5a. Grattis Yvonne & Lotta. Men deras dag var inte slut där och tyvärr så hade jag åkt och hann inte se när Frida och Mocca blev BIG 4a.

BIS valp blev Sofies Khani's Midnight Star GRATTIS till er.

Sen ett stort tack till Sofie för den stora påsen jag fick med mig hem, jätte snällt av dig! Den kommer väl till användning här.

Sen på kvällen kom MIN MALIN! Åh det är lika skoj som vanligt saknade henne så på Öland sist. Vi intog soffan med varsin pizza och snackade en massa, ut kolla alla vovvar. Malin har nämligen inte hunnit träffa alla jag har här. Hon var dränkt i pussar.

Sen hanns det även med lite vin och mera prat. Fast klockan tickade på och någonstans efter kl 23.00 beslöt vi oss för att det var hög tid att sova så vi skulle vara pigga till morgon dagen.

Söndag
Morgon igen och uppe tidigt, ut med alla hundar och mat. Sen gick jag och väckte Malin. Väl uppe börjar hon sjunga julsånger :-), lite väl tidigt på året men även på morgonen tyckte jag men kunde inte låta bli att skratta.

Sen var vi färdiga och i väg i bilarna vi begav oss mot Sofiero och ännu en utställnings dag. På plats fick vi snabbt upp tält och var i ordning. Faca var först ut klockan 09.00 i ring 10 för domare Miklós Levente. Ja vet inte vad jag ska skriva för Faca gör alltid ett bra jobb inne i ringen eftersom hon gillar det. Dagen slutade med ytterligare ett BIR för damen.



Faca´s kritik: Typical elegant bitch. Good head, Straight back. Good developed forechest. Very good angulation. Elegant movment.

Efter det var det lite vila och sen begav jag mig till Dogo Argentino ringen för att se min uppfödda WGD´s Nieve med sin matte Emelie. De var jätte fina och duktiga inne i ringen! Domare var Carsten Brink som gav Nieve en strålande fin kritik som både matte och uppfödare är jätte nöjda med.



Nieves kritik: Bra propotioner och helhetsintryck. Bra uttryck. Välskuret huvud med bra kinder. Välansatta öron. Saxbett. Välburen hals. Bra överlinje, välvinklad fram. Bra benstomme och tassar. Mycket bra rörelser, bra temperament.

Så dagen för Nieve slutade som BIR valp, GRATTIS Emelie, bra jobbat med henne i ringen, ni var så duktiga!

Sen var det ju dags för mig att göra mig i ordning med Devil Minds Winning Diva som jag handlar. Hon går i juniorklass men detta var då sista gången i den klassen nu går damen över mot unghund. Diva skötte sig bra som vanligt och vi gör det igen jag och lilla Winning Divan, 3e CERTet & BIRet för mig och henne tillsammans. Hon är en jätte trevlig hund att visa en liten show dam som växer väldigt bra. Grattis Jennie & Michael samt uppfödare Kattis till denna tik!

Sen var min Malin i ringen med sin underbara cane corso dam Aroma. De blev andra bästa tik med CERT nr ?, det är så många att hålla reda på ju :-). BIR i cane corso ringen blev Åtto den fina fina herren! GRATTIS till er alla!

Så sist kommer lite bilder på WGD´s Nieve från final ringen, Emelie var tvungen att åka hem så Nieve stannade med mig. Hon var så duktig lill tjejen för det var första gången hon sprang in i stora ringen men hon körde på som om hon gjort det minst 100 gånger tidigare :-)




I BISet vann en favorit hund till mig, så fin är han Seabrook Cruising On Rte 66 Grattis Einar till vinsten!

Här kommer en bild på mig och Kalkasi Mamiroufs Born Free. En charmig liten cool dam på 23 månader.



Sen tre väldigt glada personer, det är på bilden jag med Jennie & Michael som äger Winning Diva och har Kennel White Divas. På bilden saknas dock Divas uppfödare som tyvärr inte var med oss denna dag, skärpning Kattis, nu får du snart ta och komma ner till södern :-)


Ja det var den underbara helgen tillsammans med min Malin och trevliga vänner, mycket goda skratt blev det. Fast jag glömde en av höjd punkterna på dagen var när Michael bjöd på kaffe, i alldeles rätt tid och för jäkla gott var det med, samt det behövdes. På återseende!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!! Och tack för att du som vanligt visade min Charlie så fint i Lördags, snart dags igen:):)

    Tack också för en trevlig dag

    Kram från oss och en stor blöt puss från lilla Charlie som nog saknar dig lite:)

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya framgångar!!!

    Kul att följa er. Vi håller alla tummar o klor som vi har på ECKERS *L*

    SvaraRadera