måndag, augusti 10

Ronneby INT

Faca och jag var i går på utställning i Ronneby. Det var en trevlig dag, vi åkte dit med vår bekant Boel som har Pyrene och Aidi.

Domare för Faca var Brankovic Zoran från Serbien. En mycket trevlig domare som tidigare dömt min Pancho till SUCh & SV-09. Så det var spännande och se vad han tyckte om Faca. Vi avslutade dagen med ett BIR, som vi tackar för ihop med den fina kritiken.

Sedan sprang jag vidare till min lille underbara långhårade vän Svassas Born A Star, de hade special samma dag och Tina hade bett mig visa honom. Det var många hundar i öppen klassen. Charlie som han kallas till vardags fick en etta. Domaren var väldigt noga och visste vad hon ville se hos hundarna. Så det var inte många kvar i öppen klassen, endast 7 stycken fick 1or, totalt 14 hanar i öppen klassen. Tyvärr så tackades vi av och blev inte placerade. men matte Tina var nöjd ändå. Se så söt min lille gullige hårige vän Charlie är i väntan på att få gå in i ringen :-)

Sen pratades det med bekanta och shoppades en massa, mmmm...3 stora kassar fulla med roliga saker plädar, kläder och ben.

Träffade även en väldigt fin Cane Corso som inte var någon mindre än Magnuslunds Kafele Kah som blivit BIR under dagen tidigare. Väldigt gosig kille med mycket charm, det tyckte även Faca han hade :-). Grattis till erat resultat.

Här en liten ovanligare syn Jessica och Italienska Vinthundar :-) men min lilla favvo tös är ju med här Little Dragon Italian Dream aka Ester. Hundarna på bilden bor hos kennel LoVoly´s som ägs av Lotta Sjöstrand & Yvonne Geiverz.
















På bilden är det hundarna Little Dragon Italian Dream aka Ester, Dervisch Strike A Pose aka Mini & Skohsville´s Saturday Night Live aka Mocca. Visst är de små charmerade de tre damerna! Grattis till era resultat för dagen, Esters BIR valp och Moccas BIR!!!!

Sist av allt så måste jag dela med mig av en bild på den BIS vinnande hunden för dagen en Saluki, kunnde inte låta bli att fota detta par i ringen kolla in rörelserna, här snackar vi top handling, en riktig fröjd att se detta ekipage.

Ägare till hunden är Ingunn & Nicklas Eriksson, kolla in på deras hemsida för att se mer av deras hundar
http://www.qirmizi.com/

1 kommentar:

  1. Ännu en gång GRATTIS till helgens resultat!!
    Tack än en gång för att du visade Charlie så fint åt oss, och vad kul att se hur glad han blev att se dig:) Man skulle kunna tro att du mutat honom med något, men eftersom han är så kräsen så måste det vara kärlek:)

    Kram

    SvaraRadera