måndag, augusti 17

Hundfri tors - söndag

Ja hur i allsin dar gick detta till? Jo jag var i sthlm för att besöka mina föräldrar och min mormor. Där uppe får inga hundar plats så min underbara bästa vän och valpköpare Emelie var hund och hus vakt här hemma på gården. Vad skulle jag göra utan dig?!

I torsdags eftermiddag begav jag och Celina oss till Storstaden för en ledig helg, mmmm första hundfria helgen på typ 5 år. Det var väl behövligt. Vi spenderade en massa pengar på shopping mmm av kläder :-) Tror banne mig Celina har en helt ny garderob nu, så nu väl hemma så ska vi rensa och rensa.

På fredags kvällen var vi till mina bekanta Björn & Jonna som jag inte träffat på evigheter, så underbart att se dem. Saknar dem mycket trots att vi är lika dåliga på att hålla kontakten. Men jag ska nu skärpa till mig...eller försöka åtminstone.

Vi avnjöt en underbar middag på Lillstugan i Silverdal med mina föräldrar. Har inte ätit så mycket god mat på länge, vi alla rullade ut därifrån mätta och super belåtna.

Sen så tog vi det bara lungt och hyrde en dvd som var helt ok. Samt pratade en massa. Det var 4 år sedan jag var och hälsade på dem hemma en hel helg. Skäms på mig, fast de har ju varit ner hit till skåne land ju. Men det känns att det är långt emellan gångerna jag ser mina älskade föräldrar.

Söndagen så tog vi sovmorgon och åkte sedan hemåt och vilka springer vi inte på i Värnamo om inte Tina & Robert samt självklart Skipper & Charlie. Alltid lika kul att se dem men i Värnamo av alla ställen. De hade varit på utställning i Nyköping & Norrköping.

Tur att Charlie inte blev sur på mig som nu har visat honom på de senaste utsällningarna, denna gång fick matte Tina göra det själv, men nästa gång är jag där Charlie jag lovar, puss på nosen på dig.

Sen här är det bilbytar planer....som snart går i hamn....jippy så skoj med helt ny bil och så bra kommer det att bli. Mer om det när den är hemma här..lite leverans tid är det på den men den som väntar på något gott väntar alltid förlänge.

Sen sist så måste jag lägga in ett grattis till Friedrich och hans fina hund Echo Star´s Any Time Any Where som gjorde en kanon helg som vanligt och avslutade den i Nyköping med att bli BIS.

1 kommentar:

  1. Det var roligt att träffas i helgen, men nästa gång väljer vi något bättre än Värnamo, men visst hade vi trevligt:) Charlie är bara lite sur, men jag har framfört hälsningen att det blir du nästa gång igen, han får stå ut med matte på Öland:)

    Rensa garderober borde jag också göra, tyvärr har jag ingen snäll mormor som fyller den igen åt mig....

    Bilen ska bli spännande!!! hihi

    Kram

    SvaraRadera