torsdag, augusti 5

Träning, träning, träning...

Nu har vi riktigt kommit i gång med träningen jag och Dare. Under 3 dagar har vi nu tränat och hon tycker det är så skojsigt. Target är nog hennes största favorit grej att träna. Än så länge har vi bara kört mot handflatan och nu skuttar hon hej vilt mot den. Ska bli skoj och se hur och gör när targetsticken kommer nästa vecka. Vi håller även på att lära in en cirkuskonst, dvs att buga.

Annars så tränar vi magneten för fullt och sitt. Det börjar bli riktigt bra nu, är stolt över min lilla Double Dare. Här kommer ett par bilder från i tisdags.







Faca har med varit och tränat, dock så fattade hon mera intresse för en kvittrande fågel. Sen i går när Helena var här så föreslog hon att jag skulle lära Faca som är en matgalning att hon skulle kunna ha godisen kvar på nosen. Vi testade på en gång och efter 5 gånger började hon greppa det riktigt bra med några få missar, men ok tålamod får man ha om man ska lära en sån sak till en matgalning som kan öppna garderobs dörrar och stjäla mat :-)))

Pancho har med varit och tränat, vi tränade mest på kryp, riktigt duktig har han blivit där. Där emot har han fått för sig att om man går fotgående ska man efter några meter börja springa istället, så här har jag backat bandet tillbaka till magneten i en väldigt lugn takt. Men jag tror han säger med det mamma jag vill valla snart!!!! Så det är väl dags för en vallning snart igen med herrn. I dag ska han få gå ett spår innan vi ska träna följsamheten under fotgående, så får vi se om det hjälper att han är lite trött när träningen börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar