måndag, november 22

El Ubaids Othello

Söndag och det var en tidig morgon kl 06.00 körde jag och Othellos ägare mot Danmark till Mynde klubben för utställning. Othello är ju min handler Saluki som jag visar. En mycket go kille med glimten i ögat och ja kan väl tillägga inte är han bara snygg utan ur charmig med.

Othello började med att vinna öppen klassen för att sedan gå och bli bästa hane med CERT. Sen var det väntan tills tikarna var klara. I BIR & BIM drar han det längsta stråt och blir BIR till både min och hans ägares stora lycka.

Då vi startade tidigt fick vi sitta och spana in alla andra vinthundar medans vi väntade på finalerna. Karin hade gjort goda mackor och tagit med kaffe. Mums mums det var mackor med brie ost på :-).

I BISet så placerades alla hundarna. Othello var kvar bland de sista 3 och kammade hem Best In Show 3a! Jätte skoj för det var lill killens första BIS placering!


El Ubaids Othello - CERT, BIR & BIS 3a, kan tillägga att resan hem till Sverige gick fort och vi tog oss även ett stopp och åt lite mat. Tack för en trevlig dag med dig och Othello Karin. Samt stort tack för ditt förtroende att du vill att jag visar din fin fina pärla Othello.

Mynde klubben hade även en tävling dagens bästa julhund och här kommer en bild på vinnaren, vem kan motstå en så här fin jul klädd galgo :-)? Helt underbar!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar