måndag, augusti 23

Vilken underbar helg...ett minne för livet!

På resande fot sedan i fredags med Perro Caracteristico Double Dare & hennes mamma Faca de las Pitangas. Färden gick först till Norrköping NAT. Domare för dagen var ingen mindre än Stefan Sinko. Han har tidigare bedömt Faca på Världs Vinnaren 2010, så det var extra skoj att få visa upp lilla Dare för honom och höra vad han tyckte om henne. Dagens resultat blev till belåtenhet Dare BIR valp & mamma Faca BIR med fina kritiker.

Sen efter vi kollat på alla finalerna körde vi vidare där vi skulle spendera natten på Mölntorps Gård. Kan varmt rekomender att bo här perfekt när man har hund. Vi åt middag och sen tog vi en lång promenad i skogen för att sedan lägga huvudena på kuddarna och somna redan strax efter kl 20.00. Kl 06.00 på söndagen ringde väckar klockan usch alldeles för tidigt, vi hade alla 3 kunnat sova längre. Promenad och så var vi iväg, stannade till på statoil och handlade frukost. Vi var tidigt framme vid utsällningen i Eskilstuna och fick en parkering på första raden, så släpandet av alla saker blev inte allt för långt.

Dagens domare var Anita Whitmarsh, Dare var jätte duktig inne ringen och fick en super fin kritik där det bland annat stod mycket fin rasrepresentant trots den låga åldern, av Anita, det blev resultat BIR valp. Sen var det mamma Facas tur och även hon duktig som vanligt och blev BIR. Sen fick jag en underbar kommentar av domare Anita Whitmarsh som jag kommer att minnas, den var: Hade jag kunnat göra henne till BIR över hennes mamma så hade hon blivit det. Tack tack tack Anita, de orden är precis vad en uppfödare vill höra, då vet man att man lyckats när domaren föredrar avkomman bättre än föräldern.

Dagen fortsatte och den spenderades med Rebecca, en massa trevligt prat och såklart en hel del foton med. Det var ju en stunds väntan till finalerna skulle börja. Vädret var sol med moln och så blåste det mycket, trodde ett par gånger att tältet skulle blåsa bort :-).

Sen äntligen var det dags för BIS valp. Dare och jag begav oss till förbedömnings ringen. Hon är så duktig min lilla tjej. Vet precis vad hon ska göra.


Sen kort efter var det dags att springa in i stora final ringen, många fina valpar var det. Där plockades 8 st valpar ut och min lilla Dare var en av dem. Sedan blev det granskning och så skulle det gallras igen. Usch nu var jag nervös, men inte lilla Dare hon bara stod där och såg jätte fin ut. Så var det 5 kvar, jisses, jisses vi är kvar, vilken lycka! Så fick vi springa igen och visa upp oss och kolla på denna lilla showiga dam Dare, hon fullkommligt bara flöt fram och bara tog ut det allra bästa av sig själv för att visa upp sina rörelser, för att bara vara 6 mån & 10 dagar gammal och yngsta valpen av de 5 som var kvar, så är detta väldigt bra gjort av min lilla snutta.


Så var det placerings dags, och lilla Perro Caracteristico Double Dare tar och blir BIS 4 valp!!!! Vilken lycka, bland de 5 som var kvar, var det mycket starka konkurrenter vi hade.


Resultatet i BIS valp
BIS 1:a Basenji Enigma After Me Please SE12101/2010 Tik Äg. Lönn Madelene & Lönn Sofie, Vallentuna Uppf. Lönn Madelene, Lönn Sofie, Vallentuna

BIS 2:a Amerikansk Cocker Spaniel Rotojet's Reference Point SE14661/2010 Hanhund Äg. Linde Klerholm Karin, Värmdö Uppf. Linde Klerholm Karin, Klerholm Erik, Värmdö.

BIS 3:a Dalmatiner Jilloc's Xeed All Limits SE12179/2010 Tik Äg. Cronwall Kristina, Kolmården Uppf. Brunberg Karlsson Florence, Götene.

BIS 4:a Cimarrón Uruguayo Perro Caracteristico Double Dare SE20602/2010 Tik Äg. Snäcka Jessica, Hörby Uppf. Snäcka Pettersson Jessica, Hörby.

BIS 5:a Leonberger Lejonvinden's Yummie Yam Yam SE12713/2010 Tik Äg. Junehall Petra, Vallentuna Uppf. Hallgren Gunilla, Sveg.



Inte nog med detta är min lilla Dare den 1a cimarron uruguayo valpen som placerar sig i BIS valp på en INT utställning i Europa!!!! Stort tack till BIS valp domare Anita Whitmarsh för att du placerade min lilla Dare! Jag behöver nog inte förklara vilket lyckorus jag befinner mig i och vi tänker sväva högt bland molnen ett bra tag till. Det var allt från oss denna gång, för nu ska vi sätta fart med veckans alla bestyr och träningar som står på schemat. Ha det bäst!

1 kommentar: