tisdag, januari 11

Vilken underbar start på 2011!!!

Jag anmälde bara till en dag på My Dog eftersom jag tyckte att det var så dyrt och en hund fick åka med. Det blev Dare och jag som begav oss för att pröva lyckan i junior klass.

Domare för dagen var George Kostopoulos. Dare fick en trevlig kritik, CERT & BIR.
Sedan var det ett tags väntan till finalerna den spenderades med Helena & Malin med kaffe drickande prat och att spana in andra raser. Tack tjejer för en trevlig dag!

Sen var det dags att bege sig till förbedömnings ringen. Dare var super duktig hon har fattat detta med fritt ställande riktigt bra nu. Dock är hennes tålamod inte alltid det bästa men är man liten så måste man få busa lite med och inte orka stå still allt jämt.

Först skulle vi springa in. Dare älskar det, och till hennes förtjusning spelade de musik med. Hon travade på utav bara den med långa fina steg och ett enormt påskjut bak. Hon imponerar på mig för hennes låga ålder och balanserade rörelser.

Så gick domare Arne Foss och tittade på hundarna en sista gång. Fram och tillbaka och så börjar han att plocka ut, först ut av semi finalisterna blir min lilla Dare!

Jag var alldeles nöjd att min lilla tös lyckades. Sen fick vi springa igen fram och tillbaka och runt ett varv. 8 hundar var det i finalen och inte vilka hundar som hellst heller för att nämna några som av konkurrenterna till Dare var det Katarinas fina GD Bettan, Pernillas fina pyrre Mattis, Affenpinscher, Doberman, Rottis.

Domaren titta på dem en sista gång uppställda. Nervös ja som bara den, men här räknade jag med att en 11 månaders cimarron inte skulle få vara kvar. Så börjar det tackas av. Nervöst kollar jag och räknar och räknar igen får det bara till 5 stycken vilket menas Dare blir placerad!

En hedrande BIG 5 plats fick min 11 månaders lilla underbara tös! Vilken lycka, egen uppfödd samt från den första europeisk kullen, yngsta cimarronen som placerat sig i Europa samt den andra någonsin som lyckats med detta. Den andra är hennes mamma Faca som fått två grupp placeringar år 2009. Glädje tårar och ett väldigt stort smile ja det ska vi leva på länge! Vilken kanon start på år 2011 för lilla underbara Dare!

Stort tack till ras domare George Kostopoulos & grupp domare Arne Foss!!!!!

Inte nog med detta placerade stod det 2 stycken kära vänner till mig med. Grattis Pernilla till BIG 2 med Mattis & Katarina BIG 4 med Bettan. Nedan den totala placeringen i grupp 2 9/1-2011 på My Dog Int.

BIG-1 Affenpinscher FI V-09 JEUW-08 NO V-10 NORD UCH NORD V-09 SE V-10 Pizzirico v. Tani Kazari S48881/2009 Hanhund Äg. Lange Veronica & Dr Mhiari Brown, Västerås Uppf. M W A H Cooymans, Nederländerna.

BIG-2 Pyrenéerhund SE V-10 Vi'skaly's Hippy Hippy Shake S14721/2009 Hanhund Äg. Mattisson Sandström Ingela, Löberöd Uppf. Mattisson-Sandström Ingela & Bo, Sandström Pernilla, Löberöd.

BIG-3 Sredneasiatskaja Ovtjarka EUW-09 SE UCH Shudrat But Iz Klovi RKF2201661 Hanhund Äg. Britt Marit Halvorsen Bjarte Lien, 1860 Trøgstad, Norge Uppf. Ovsyannikov A I, Ru-105037 Moscow.

BIG-4 Grand Danois SE UCH SE V-10 Highesteem Place Your Bet S42379/2008 Tik Äg. Engberg Katarina, Färnäs Uppf. Karlsen May-Britt & Sopp Thomas, No-3158 Andebu.

BIG-5 Cimarrón Uruguayo NORD JV-10 NORD V-10 Perro Caracteristico Double Dare SE20602/2010 Tik Äg. Snäcka Jessica, Hörby Uppf. Snäcka Jessica, Hörby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar