tisdag, december 28

Min underbara lilla Double Dare...

Så har sista utställningen för året varit, vi befann oss i Moheda på SBHKs årliga jul utställning den 26 december. Med mig var Dare & Pancho. Pancho har varit lite så tjurig när han inte får följa med så jag har tagit med honom på SBHKs utställningar, samtidigt så har det varit ett bra stöd för Dare att ha honom med.

Pancho fick en fin kritik, och så ett CK och med det bästa hane. Han är så duktig min lille Panchito ål, en riktig ål som älskar att showa. Mest spännande var ju Dare hennes 2a utställnig i Sverige i junior klass. Hör lite av kritiken och det lät bra och så får hon sitt CK, jippy...med det även sitt 2a svenska CERT. Mammas lilla plutta så duktig.

I BIR & BIM hjälpte Pernilla mig med att visa Pancho, själv tog jag den lilla tokmajan Dare. Domaren Roger van Hoenacker var noga och vi fick springa fram och tillbaka med dem. Dare var jätte duktig. Hon har ju inte tävlat mot någon annan cimarron innan och jag var lite orolig eftersom hon älskar att leka med pappa Pancho att hon skulle busa men inte då. Jag var dock väldigt säker på att Pancho skulle knipa BIRet men INTE då hans lilla dotter 10 månader går och kammar hem BIR.

Åhhhh vilken lycka, precis som det ska vara :-). Med en väldigt trevlig kommentar från domaren att han förstod att Pancho var hennes pappa och jag uppfödare sa han, mycket trevligt att du fått fram en bättre avkomma efter en sådan bra hund som din hane. Ja glad uppfödare och ägare....Tjjoooohooooo JIPPY!!!! Pancho fick ju nöja sig med BIMet men jag tror inte han lider av det alls. Han såg med väldigt stolt ut :-).

Ja det var årets sista utställning 2010 och nu väntar ett spännande 2011. Men trots att det är ledighet här nu så har vi fullt upp. De små terroristerna växer för fullt. Bilder på dem kommer senare i veckan, har inte riktigt hunnit pga all snö skottning.

Sen väntar vi nu på Årets SBHK-hund 2010 lista ska uppdateras. Pancho ligger för närvarande på delad 4e plats. Men med denna utställning ökade han 5 poäng, men vi får se hur det blir eftersom jag vet inte om någon av dem som placerade sig i BISet ligger strax efter honom eller inte. En sak är säker han kommer att vara med bland de 10 bästa i varje fall inte illa på 3 utställningar av de 6 som SBHK arrangerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar